בשיחת טלפון ראשונה עם לקוחות שהתעניינו ברכישת דירה מקבלן, שאלתי האם חתמו אצל הקבלן על מסמך כלשהו.
ישר ענו: "לא, מה פתאום, לא חתמנו על כלום". תחקרתי עוד קצת, לאחר עוד שאלה שתיים, התברר שחתמו על מסמך וגם הפקידו סכום כסף. הלקוחות לא ידעו על מה חתמו, לא קראו, ולא בדקו לפני החתימה, מיהרו לחתום ולשמור את הדירה שהתעניינו בה, שלא תמכר לאחרים. התחלתי לעבוד על העסקה. חולפים ימים בודדים, והלקוחות מעדכנים שמצאו דירה שמתאימה להם יותר והם רוצים לצאת מהעסקה, אבל לא יודעים אם יקבלו את המקדמה שהעבירו.
אכן, מטריד.
אילו היו מערבים אותי לפני החתימה הראשונית על בקשת הרכישה, היו חוסכים לעצמם דאגה, טיפול משפטי מיותר, טרטורים וכאב ראש. סוף טוב הכל טוב, דאגתי שיקבלו חזרה את המקדמה, ולאחר זמן, חתמנו על חוזה רכישה מקבלן על דירה אחרת.
אז מהי בקשת רכישה?
זהו מסמך שמתעניינים ברכישת דירה מקבלן נדרשים לחתום עליו, על ידי משרדי המכירות של הקבלנים עצמם, על מנת שדירה ספציפית תשמר עבורם. לרוב, זה כרוך בהפקדת סכום כסף ראשוני להוכחת הרצינות מצד המתעניינים.
חשוב לדעת – שמדובר במסמך משפטי מחייב לכל דבר ועניין.
אני ממליצה לערב עורכת דין מטעמכם עוד בטרם החתימה על בקשת הרכישה.
חשוב! יש לבדוק את תנאיי הביטול והחזר המקדמה ששולמה במעמד החתימה על בקשת הרכישה, במקרה שמתחרטים.
מסמך זה מקבע עניינים מהותיים לחוזה עצמו שרובם משפיעים על התמורה שתשלמו – תנאיי מדד, גובה ומועדיי תשלומים, תעריפים של מחירונים לשינויים פנימיים, שידרוגים, ועוד.
בהצלחה, עו"ד אפרת יוסים
0549981611